Barselgrupp

Idag var jag och Iselin på barselgrupp. Det var himla trevligt, även fast vi båda två var yngst. Iselin med 2 veckor, och jag med 6-12 år. Jaja, jag försöker att inte skratta när de säger "rumpeballer" och verka allmänt mogen, så kanske de tar mig för att var säkert 25 eller nåt. Nu ligger hon iaf och sover lillfisen, efter att ha varit nästan bara vaken sen klockan 8 imorse.

Det är förövrigt helt oföreståeligt att man kan gå upp klockan 8, och ändå komma för sent när man ska träffas klockan 12.

Igår var vi föresten på Riksen och jag fickta blodprov och svara på närgångna frågor så som om jag någonsin varit prostituerad eller haft sex med sprutnarkomaner. Sen fick jag med mig massa plastboxar, så nu ska här pumpas mjölk till de små prematurbarnen! Igår kollade jag föresten i frysen. Hela översta boxen var fylld med frusen mjölk, jag överdriver inte ens lite, det var helt sjukt.

Nå, nu ska jag surfa vidare och se om det hänt nåt kul i resten av världen.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det ræknas inte før du har føtt barn!

Då får man større.. typ milkshakeboobs..



ha! kockar ær inte lata.. servitørerna børjar ju senare æn kockarna! lazyazez

2008-08-28 @ 21:59:32
URL: http://leben.blogg.se/
Postat av: Mamma Mu

Ja men om du vänder på det: hade det varit nån skillnad om ni varit gamlast i barselgruppen? Kom ihåg att oavsett ålder så har man alltid en fördel av att ha barnasinnet kvar! DET är moget!! =D

Åå vad jag önskar att vi bodde närmare varann!

2008-08-29 @ 10:53:40
Postat av: ullisen

sorry min dåliga norska, men vad fasiken är barsel?



åh vad prematurbäbisarnas mammor kommer bli lyckliga! guldstjärna till dig!! - själv kunde jag inte ens pumpa fram för eget bäbibehov så jag är görimponerad att du lyckas dra ur dig så mycket.

2008-08-29 @ 11:01:28
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: t0tta

Med tanke på översta kommentaren, så antar jag att ni pratar om byststorlek, och före mina barn, hade jag BH-stlk B och nu har jag D... Så visst räknas det...



Kunde inte låta bli att fnissa lite åt frågorna.. Skulle din mjölk vara sämre om du har varit prostituerad?

2008-08-30 @ 12:11:31
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag har alltid varit yngst på föräldramöten och liknande och i början var det kanske lite jobbigt (för ca tio år sedan) men nu sträcker jag på mig och är stolt istället. =)

Och fasiken vad bra att du har så mycket mjölk att du kan bjussa prematurbebisar! Grattis.

2008-08-30 @ 12:33:41
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0