Är huvet dumt får kroppen lida

Eller Inte skarpaste kniven i lådan.
Eller Årets pucko.

Igår var det alltså vuxenpartaj. Henning gick hem tidigare av någon anledning medans jag stannade och dansade styrdans. När jag kom hem så sov han, med dörren låst. Tog mig ungefär en halvtimme innan jag lyckades väcka honom så jag fick komma in. Kallt var det oxå! I alla fall så möttes jag av en blodig Henning, med en toarulle lindad runt benet.

Han hade kommit hem och skulle ta av sig skorna, men hade inte fått upp knuten när han fick den geniala idén att använda en kniv för att lösa problemet. Inte alls så smart visade det sig då han skar sig nedanför knät. Blödde som 17 gjorde det oxå, men han var trött så det blev inget sjukhus. Det fick vi ta idag när vi vaknade istället och kunde se nyktert på skadan. Djupt och läskigt var det, så vi begav oss till privatklinik för att slippa sitta och vänta hela dagen. Det blev 5 stygn, penicillin i 5 dagar och kryckor i 14 dagar. Och 2500 kronor.

Kort sammanfattning "Jag skulle ta av mig skon med en kniv".

Utan att ljuga så har jag skrattat mig halvt fördärvad hela dagen. Läkaren gjorde ett tappert försök att låta som att det var en fullt normal skada som han såg titt som tätt, men jag genomskådade honom. Jag tycker det är väldigt spännande med läbbiga sår, så jag tittade nyfniket på då han blev ihopsydd. Men då läkaren vevade runt med fingret såret så blev till och med jag lite äcklad.  I vilket fall som helst så hade Henning en jävla tur, för kniven hade bara rispat lite på någon sena, istället för att skära av den. Då hade det blitt operation.







Kommentarer
Postat av: M Mu

Ja det var ju inte så litet sår heller.. Det finns visst resår-skosnören till barn, borde passa en del vuxna också..? Å göm motorsågen för säkerhets skull.

2008-12-26 @ 22:30:29
Postat av: ullrika

hahaha! antar han är extra förtjust i att du avslöjar hans smarta drag här i kattmaten :D



ps. hälsa tycker-synd-om från mig! lite.

2008-12-27 @ 00:57:04
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: anne

Men herre gud, det där var ju helt underbart! Ta av sig skorna med kniv! Kunde han inte bara ha krängt av sig dem? Eller lagt sig med skorna på, han var visst väldigt.. trött (?).

2008-12-28 @ 15:49:45
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0