Det är något med fredagar

Luften känns annorlunda, det liksom kryper lite under skinnet. Livet känns lätt, äntligen har dagen kommit! Den man gått och räknat ner till hela veckan, längtat efter och drömt om. Planerna var stora. Hemmet ska storstädas, man ska umgås med vänner och familj. Gärna gå ut en sväng, lite shopping, middag eller fest.
Eller så fastnar man bara i soffan. Helgen är inte bara-bara.


Fick sms av bestemor som anmälde sig frivillig som barnvakt ifall jag skulle vilja ha lite tid för mig själv. Det tackar jag inte nej till, och lyckas även få till ett sjysst byte. Bäbis mot bil. Jag kände mig fri! Vart skulle dessa fyra hjul ta mig? Med tanke på senaste inlägget är det kanske inte så svårt att gissa; närmsta shoppingcenter! Först kände jag mig lite naken utan barnvagn, men det gick snabbt över så fick njuta av att gå i affärer utan liten korv som vill ha uppmärksamhet, eller större korv (haha) som får ont i fötterna/ryggen/njuren för att vi har gått i såå många affärer. Vanligtvis brukar vi inte ens ha kommit in i centret innan den klagovisan drar igång. Kort sagt fick jag gjort av med en del pengar, och den där tryckande känslan man får efter lön hade lättats lite. Första och enda julklappen inhandlades och nu är det fredagsmys i soffan som gäller.



Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Å förresten så har du världens bästa besteföräldrar också!

2008-12-19 @ 22:08:34

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0