Efterlysning: mage

Nu tror jag det har gått in. En vecka och en dag och jag har insett att det faktiskt bor och væxer en vældigt liten mænniska i mig. Ganska mysigt egentligen, och jag ser så fram emot att shoppa barnvagn och alla babysaker! Men det stoppar typ dær. Det dær med att jag ska bli mamma ær en lite klurigare nøt att knæcka. Fast det kanske kommer med magen.

Det jag har sett fram emot allra mest
med att vara gravid, att få en såndær rund och stram mage, har ju givetvis inte intræffat. På sin højd har jag ætit før mcyket grandis och det ær lite orættvist tycker jag. Alla andra vet om sin graviditet redan i vecka 5 eller nåt och har all tid i værlden på att vænja sig, och har faktiskt en møjlighet att vælja om de vill føda barnet eller inte. Så jag kænner mig blåst på mer æn ett sætt. Och nu sitter jag hær, vældigt gravid och utan mage. Taskigt, javisst!

På måndag ska jag tillbaka till jobbet igen. Det ska bli spænnande att se hur jag ska orka det. Igår tex, var jag ute i ungefær 4 h, och jag gjorde inte mkt førutom att sitta i væntrum och vænta. Nær jag kom hem efter de fyra timmarna så fanns det inget annat att gøra æn att dæcka i sængen. Jag var helt førstørd. Men 8 timmar dær jag faktiskt arbetar, nemas problemas eller?

Kommentarer
Postat av: Kristin urin

W T F!!!! Vad händer där borta i Norge egentligen? Babysar?! Så otroligt underbart! Grattis kära vännen (även om jag måste säga att jag får liiite panik över att både du och Naima ynglar av er, men så länge det inte ställs några krav på mig så) det här kommer du fixa! Men pallra dig "hem" till Umeå och berätta allt. Massor med kramar

2008-02-07 @ 12:29:24
URL: http://trocca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0