Fyllesjuk?

Imorse vaknade vi vid sextiden. Pojkvän fyllesjuk som fan och jag bara kissnödig. Kändes sjukt skönt att inte ha det minsta ont i huvet efter en fest :)

Det är för övrigt ett väldigt intressant fenomen det där att gå nykter som fest. Tillochbörja med vill alla bju på öl "ta en öl nu, bara ta vet du". Sen spelar det ingen roll om man säger att man äter starka mediciner, kör eller vad som helst. Det är som inte riktigt accepterat. Det finns två anledningar till att en kvinna inte dricker. 1. Man är döende. 2. Man är gravid. Jag såg visst rätt frisk ut, så alla drog ju genast slutsats nummer två, vilket sen bekräftades av full pojkvän. Han blir sådär överdrivet kärvänlig när han är onykter. Lite gulligt, och jävligt kul när jag kan mobbas dagen efter.

Nu börjar det bli dax för frulle. Jag vill ha pannkakor. Det är visst ganska vanligt förekommande sådär på morgonkvisten har jag märkt. Får man föresten ens säga att det är morgon klockan 2?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0