Jävla byråkrati

Allt är så jävla mycket lättare hemma. Dels för att svenskt fackspråk är lite mer förståeligt än norskt. Dels för att där finns ungefär alla jag känner som man kan fråga, och det finns alltid någon i närheten som gjort precis samma sak och sökt precis samma grejer. Helevets jävla irriterande.

Och när jag för drygt en vecka sen var förbi mitt jobb så frågade jag min chef om han eller jag skulle ha alla papprena. Han skulle ha dem givetvis för det var han som skulle skicka in dem. Bombsäker var han. Nu ringer han, 4 dagar innan löneutbetalningen och säger att jag måste skicka in en av de papprena själv. Tack så jävla mycket. Misstänker att det innebär att jag får betalt för de 14 timmarna jar lyckats jobba den här månaden. Lär ju säkert täcka hyra och andra skiträkningar. Tack! Verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0