Varfør Norge ær ett U-land

  • De finns inte færdiglagad nyponsoppa på butikerna. Seriøst, fatta besvikelsen då jag længtat en hel dag och drømt och fantiserat om det oxå har de inte sånt!
  • Man måste ha recept før att køpa Abslut Torr. Halla, snacka om att gøra sake extremt jævla ønødigt dryga. Vissa av mina norska bekanstskaper anser till och med att Absolut Torr ær mer ævrt æn guld. Eller næstan øl.
  • Norska lækare ær inkompetenta. Jag trodde faktiskt att symptom så som magsmærtor, illamående och uppkast hos kvinna kunde børja med att utesluta graviditet innan de går vidare till heavily advandced øvningar och meds
  • De har så æckligt dyr øl. Man blir næstan gråtfærdig nær man går ut på krogen.
  • Før att inte tala om hur okristligt mycket snus/cigg kostar. Fast det lyckas ju, tjænar man inte runt en miljon per år så ær man nikotinfri. Ofrivilligt. Eller så får man inte så mycket mat..
  • Alldeles før mycket svenskar hær. Jag trodde jag flydde landet før att slippa dem





Meeen trots alla dessa nackdelar, så verkar jag bli kvar hær. Fårever.
Och landet skulle ju seriøst gå under om det inte vore før all importerad arbetskraft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0