Ett besök på Ullevål

blev det idag. Stackars Henning blev väldigt blek när jag sa de ville vi skulle komma in. Ännu mer blek blev han när barnmorskan pratar i telefon om mig och funderar högt över hurvida jag bör läggas in omedelbums. Så nu vet jag vad jag kan vänta mig när det verkligen gäller. Det konstaterades att det inte läckte nåt vatten, att jag var helt mogen och 1 cm öppen och fick vi åka hem efter nästan fyra timmar, med löfte om att de svarar i telefon oavsett när man ringer.

Så nu sitter vi bara och väntar. Och kommentarer i stil med att "haha, det var jag med i tre månader" undanbedes vänligt men bestämt. Vill du däremot berätta att det bara tog ett dygn eller två, så be my guest ;)

Kommentarer
Postat av: ullrika

Ååh va häftigt!! Min första följt-sen-graviditeten-blogg-bäbi är på väg ut!!



Det brukar väl bara ta max ett par dar när det väl satt igång? [Mina värkar satte igång söndag kväll, bäbi EmmaLi skuttade ut ungefär 3,5 dygn senare.]



Du hinner säkert inte läsa det här innan du blivit mamma, men OM du ändå skulle sitta här så,

Jättajättemycket lycka till tjejen! - å glöm inte; försök slappna av, rädsla förstärker smärta!



Puss&Kram!

2008-07-14 @ 23:39:44
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Tina

Lycka till!!!!

2008-07-15 @ 07:28:00
Postat av: Joel

Det närmaste jag har varit det här ... ääh, kom just på att jag ju själv kommit ut från min morsa så jag har ju så att säga haft en close-up upplevelse.. jajaja



Lycka till nu!

2008-07-15 @ 12:03:43
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: t0tta

Min sons förlossning tog 1 timme och 45 minuter.. Min dotters tog 1½ timme... Inga 3 månader här inte.

2008-07-16 @ 23:47:11
URL: http://t0tta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0