Förbannade byråkrati (vol. 2)

Seriöst, det ska fanimej vara kul att få lön.
Men nej nej. Den här månaden fick jag 6000. Dra det minus de fasta utgifterna så ser ni hur jävla kul månad det blir. Plus att jag ska åka till jävla Umeåt. Hade min chef sagt åt mig på en gång, typ när jag frågade han, så hade jag fått skicka in papprena till NAV så jag hade kunnat få ut min sjuklön lagomt till nu. Men icke sa picke. Istället ska jag får vänta en miljon dagar, eller hur många de nu är de använder på att handlägga ärenden. Sen kommer det att komma ett avslag, för någon outgrundlig anledning som inte ens gud själv vet varför, så jag kommer att måsta ringa till de asen och bli heligt förbannad. Sen kommer de att använda ungefär lika lång tid på att handlägga mitt överklagande, så lagom till hösten 2013 räknar jag med att få de pengarna jag rättmätigen ska ha.

De gör det seriöst för att jävlas.

Och kommer jag att råka bli arg på min chef imorgon för det så är det fan inte mitt fel, bråkar man med Hormonstinna-Helga (mig) får man fan skylla sig själv.

Ååååh ,andas! Tänk på blodtrycket..
Förbannade jävla byråkrati.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Inte jävla Umeå! Härliga Umeå!

2008-03-07 @ 22:30:36
URL: http://trocca.blogspot.com
Postat av: Mamma

Just det, härliga Umeå väntar..

2008-03-08 @ 20:15:35

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0