Söndag = inte en vilodag

Vi skulle se film igår. Ungefär halvvägs bönade och bad jag om att vi skulle spara resten till imorgon (idag alltså). Det var en av de få gångerna min bättre hälft valt en bra film som faktiskt var värd att se. Into the wild hette den. Iallefall så resulterar tidigt sänggående till att man vaknar tidigt. Eller iaf klockan 10. Vilket innebär att man har hela dagen på sig att göra saker. Det första jag gör en söndag morgon är att fråga om inte min underbara pojkvän vill laga frukost till mig. Och just av den anledningen att han är så jävla bäst, så gör han det!

Sen ser vi färdigt filmen, som slutar väldigt hemskt och folk som är blödiga eller har massa konstiga hormoner kan lätt gråta en skvätt. Efter det ochlite obligatoriskt internettande så har vi tråkigt. Chokladbollar ska bakas, för att stilla sötsuget som infinner sig konstant. Efter en väldigt kort stund är de klara och vi är väldigt besvikna för att det gick så fort. Då bestämmer vi att vi kan ju faktiskt laga blåbärsmuffins oxå! När dom är klar, och köket luktar gudomligt så inser vi att det snart är middagsdax. In med lasagnen i ugnen, och en timme senare ligger båda i soffan, uppsvällda och mätta och kommer inte kunna röra sig på heeela kvällen.

Det höll iaf en halvtimme, för efter det inser jag att tvätten ska hängas, ny maskin tvättas, sängkläder bytas och kläder vikas. Men så sjukt rent och fint det känns nu. Nu ska bara jag duscha så är jag redo för en mysig tevekväll!
Tur ingen av oss är särskilt religiösa, för då hade denna dag lätt blivit klassad som den syndigaste av dem alla.

Och seriöst, finns det något ljuvligare än att lägga sig i rena sängkläder när man är alldeles nyduschad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0