Food makes me happy

Idag, så som så många andra dagar tidigare så skulle vi laga middag. Lax och potatis (jag kan seriöst äta det 7 dagar i veckan). Vi har inte varit på matvaruaffären idag, så kylen var rätt tom på färska grönsaker. Taskigt. Som en uppenbarelse, ser jag då den pluttiga biten galiamelon ligga på bänken. Jag känner mig rätt smart, när jag skivar upp den och slänger på laxfilén innan den ska in i ugnen. Henning skrattar rått åt mig, och han skulle nog ha dumförklarat mig rejält om det inte vore för att jag stod närmast knivarna (och är aningens stingslig när jag har ont). 20 minuter senare, ångrade han sig när min lax var gudomligt jävla god, och han hade nöjt sig med äcklig lök och skrynklig paprika.



Kommentarer
Postat av: joel

i skadeglädjens tecken skickar jag ett enormt HAHA till herr latis ;D

2008-05-08 @ 11:35:50
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Ja, lax är bäst!!!! Gärna med broccoli eller spenat.

Jag kan tipsa om något annat otroligt gott också:

Gravlax på baguette med cantadou pepparrot. Mums i picnic-korgen!!! (Dock tror jag att gravlax är förbjudet för gravida?)

2008-05-11 @ 20:54:46
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0