Varför är folk idioter??

Det är helt klart morgonens fråga.

Typ människor som inte klarar av att köra efter trafikregler. Det måste vara något av det jag retar mig allra mest på. Folk som i rondeller, stannar upp, för att släppa in någon. HALLÅ?? Vars fan fick ni erat körkort ifrån? Och det är ett fenomen jag sett mer än lovligt ofta på senare tid (inte bara i Norge). Hade de stått still tre sekunder längre, eller jagvart lite mer rörlig, hade jag gått ur bilen, gett dem en smäll på käften och berättat åt dem att de är idioter. Det är såna som orsakar trafikolyckor.

Sen är det den andra gruppen av idiotiska bilister. de som kör lägs stor väg (typ E18), de bygger om vägen så farten är aningens reducerad och det är bilar som vill köra på från höger, och har därför stopp-plikt/väjningsplikt. Tror ni fan inte idioten STANNAR, för att släppa på dem! Jag trodde allvarligt jag skulle krevera, självdö, kissa på mig av ilska eller liknande. Kan folk inte bara köra och följa de trafikregler som gäller alla?

Min mamma påstår att jag är folkilsken.
Hon bara skojar.
Jag är värdens sävligaste person.
From som ett lamm brukar det oxå kallas.

Kommentarer
Postat av: mamma

Folkilsken å folkilsken... det viktiga är att behärska sig och det kan ju du =)
Om det nu kan vara till nån tröst, sä tänk att bilisterna gör säkert så gott de kan, och nu räckte det inte längre än det du berättar. Och dom är inte bättre här, det är t ex alltför många som inte fattar vad "fordonstrafik förbjuden, undantaget buss och taxi" betyder... Skrämmande och blodtryckshöjande. Jag samlar snart på ägg och tomater! =)

2008-05-04 @ 16:56:48
Postat av: Joel

ja.. jag skulle då inte våga tuta på dig i trafiken i alla fall.. chansen är ju stor att du sliter av mina vindrutetorkare och kör upp dom någonstans mindre härligt..

jag gömmer mig i ett hörn med min epa-traktor istället.. kanske en parkering i åmål..

2008-05-05 @ 03:29:43
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Rebekah

Du låter inte så from. ;-)

2008-05-05 @ 18:30:30
URL: http://www.rebekah.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0