Bronkit

(Heter det så på svenska?) Efter bråkdelen av en sekunds lyssnande på lillgrisens lungor konstaterades bronkit. Fick besked om att vänta till efter helgen, och om det inte blivit bättre besöka fastläkarn, igen. Stackars lilla apan! Inte konstigt det låter som om hon håller på att hosta upp lungorna ibland! Fast glad är hon ändå, inte ens i närheten av så ynklig som vi vuxna blir när vi är lite sjuka. Det enda som är lite jobbigt är att jag hostar som en skadeskjuten kråka kvällar och halva natten, och sen tar Iselin över och hostar från läbbigt tidig morgon, så det blir inte sådär överdrivet mycket sömn.

Så lite bilder. Gårdagens bad, samt nytt användningsområde för napp. (Låssas inte om ölburken i bakgrunden, det är ett litet minne från tiden då min bror bodde hos oss.)






Kommentarer
Postat av: ullrika

usch och fy. stackars Iselinen!! men va skönt att få diagnos så fort? annat kan det vara här i detta landet har jag hört...



jag har hört att barn inte är ynkliga när dom är sjuka, för att dom inte lärt sig att vara det. låter alldeles logiskt. när man tänker på det.

2008-11-27 @ 21:09:08
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Hanna

Måste man inte vara kedjerökare för att få bronkit? Vad sysslar hon med lilla TÖSEN!



haha.. var givetvis tvunget att prova det här med att kalla en norska tös. sjukt kul. tack för ett nytt ord =) jag älskar norska.

2008-11-27 @ 23:52:21
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0