Det där möglet

Igår kom det en snubbe hem till oss som skulle mäta fuktigheten. Sovrummet vårat hade alldels för höga värden, både i väggar och golv. Speciellt i det mögliga hörnet, och golvet under garderoben. (Precis som väntat alltså, vi räknade med att det var anledningen till att kläder möglade.) Sen mätte vi i det lilla sovrummet, där min bror bor. Alldeles för högt där med, överallt, så han sa att det var helt obeboeligt och något om limmet till golvmattan som avger farliga gaser när det blir fuktigt under. Skål för den!

Nu ska vi iallafall flytta sfsm, och försöka få hyresvärden att sänka hyran en del i och med att vi inte kan använda ena rummet. Känns skönt att få veta av folk som jobbar med sånt att det är farligt att bo där, så hyresvärden inte kan komma och försöka vifta bort våran oro.

Kommentarer
Postat av: M Mu

Tur för värden att jag bor långt borta grrr

Hoppas ni hittar annat boende fortare än blixtsnabbt!

2008-10-18 @ 15:55:00
Postat av: Hanna

Helt galet. Hoppas hyresvärden går med på era krav, allt annat hade varit skandalöst.



men du... ah.. de här sjuksköterskekläderna är så mycket bättre. Respekten man får är underbar. Bara jag vandrar inte på Deli de Luca får jag rabatt, pensionärer bockar och de oprovocerade svordomarna man får på stand reduceras med 80% procent. lycka!

2008-10-19 @ 12:26:27
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0