Folk är ju fanimej idioter

Åkte buss till schtan idag. Ska gå av med barnvagnen, precis vareda jävla dumskalle går bara förbi och tränger sig förbi mig som står i dörren och inte tar mig ut för att det var så högt till trottoarkanten. Är det bara jag som är uppfostrad till att man erbjuder sig att hjälpa folk med barnvagn eller gamla tanter (och farbröder med för den delen) av bussen? För att inte tala om de där jävla nollorna som bara sitter och låter gamla skröpliga tanter stå upp, och busschauffören som kör som om han hade stulit bussen. (Det kanske han hade i och för sig, det vet jag ju inget om.)

Kan ju passa på att säga att det finns inte bara idioter. Det var en gång en snäll tågkonduktör som frågade mig och barnvagnen var vi skulle av, så han kunde återvända och hjälpa oss av. Och den snälla servitören på Fridays som erbjöd sig att sänka musiken så den sovande bäbin inte skulle vakna. Och den gången en man på andra sidan den knökfulla tågvagnen reser sig upp och visar att en höggravid mig kan få ta hans sittplats. Det är såna som gör att de finns hopp för mänskligheten.



Annars har jag och Iselin hängt med Anna och baby Elsa idag. Vi hade skittrevligt och promenerade genom halva stan, drack kaffe och skvallrade. Utgång planerades in på fredag, nu är det våran tur!



Kommentarer
Postat av: M Mu

Vad härligt att du kom ihåg alla de underbara, omtänksamma personerna också! Det är verkligen hopp om mänskligheten! Visst borde vi mer lägga märke till alla ljuspunkterna, i stället för haka upp oss på surkorvarna därute? Det är nog de sistnämnda som står för den största klimatförsämringen...

2008-09-23 @ 23:07:54

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0