Gratulerar med dagen!

Iselin, det sötaste jag vet, fyller 2 månader idag! Shitt pommfritt så stor hon blitt! Dagen börjades med att vi skickade hennes far på jobb. Yes, han har börjat jobba! Åt ett random bemanningsföretag som ger honom uppdrag vecka för vecka, men han tjänar iaf pengar.

Sen sov vi, himla länge, typ halv 11 vaknade jag av ihärdigt skrikande. Vanligtvis när hon aldrig verkar bli lycklig, brukar vi komma på efter typ en halvtimme att vi borde byta blöja. Idag tänkte jag vara en föredömlig mor och komma på det på en gång och vad händer? Jo, det är inte blöjan som plågar barnet. Jag överväger att ringa bäbis-doktorn, när jag kommer på att jag kan ju prova att mata barnet. BINGO! Efter litet go varm mammamjölk somnar hon om så sött, och jag känner mig som en fårskalle. Fast jag skyller på att hon och mitt snor hållt mig vaken halva natten, så jag kanske kommer undan.

När hon sen vaknade satt jag och åt frukost. Man kan tro att små bäbisar blir väldigt ledsna och skriker när de vaknar ensamma, men inte min Iselin inte! Hon låg så nöjt och tittade i taket och på diverse ting i sovrummet när jag tittade till henne. Så då klädde vi på oss, låg i sängen och pratade en stund innan vi gick ner till besteföräldrarna. Och nu sover hon igen. Kanske för att ladda upp inför ännu en natt med att hålla mig vaken? Den som lever får se.





Tänk att hon för två månader sen
inte var större än en liten plutt.


Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Grattis till två månader både för bebis och föräldraskap! Åh ni har verkligen världens sötaste (lilla) Iselin!! Jag blir bara jello i hela kroppen av bilderna på henne.. Vi måste ses snart!

Förresten är du inte alls fet å fläskig (var har du fått det ifrån??), jag lovar att du kommer att hålla dig slank å hyfsat smidig eftersom Iselin både äter av dig samt kräver en hel del muskelkraft framöver. Ta det lugnt! Gå-turer räcker långt, va bra ni inte har internet hemma så blir det extra turer =D Man fixar mycket med bra grundkondis och det har du ju. Hälsa alla! Kramar!!

2008-09-17 @ 10:00:52
Postat av: t0tta

Hehe jadu.. Min 12-årige son, är inte ens ett huvud kortare än mig... Visserligen, är jag ju inte längre än 167 cm, men ändåååååå......



Potatis är gott... Och tack och lov, tycker jag att ris är det också =)

2008-09-18 @ 19:47:44
URL: http://t0tta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0