Aj äm bäkk

Yes! Vi har fått tillbaka vårat internet! Dett känns helt underbart och fantastiskt, men när ska man hinna?! Så mycket annat som borde och måstes fixas, i  tillägg till allt det där som man vill göra.

Iselin måste vara typ världens bästaste unge. Hon går skitbra nu, ramlar knappt alls och leker ball och gör andra saker samtidigt. Hon över på att springa oxå. Tramp-tramp-tramp-tramp låter det i supersnabb fart när hon har hittat bollepåsen och kommer springandes med den och vill förstöra aptiten innan middag. Och arg blir hon när hon inte får som hon vill. Otroligt sött och väldigt högljutt. I smyg oroar jag mig för om grannarna ska tro att vi misshandlar henne.Hennes senaste påhitt är att ta mobiler, tevekontroller, kameror och vad hon nu hittar och stoppa in i tevebänken innan hon stänger luckan, helt utan att klämma några fingrar.

Äntligen är det helg, slutet på veckan firades med tacos som är en favorit hos Flisan oxå. Så massa många goda grönsaker, köttfärs och ovanligt bröd kan inte vara annat än tipptopp. Nu ligger vi i soffan och försöker komma fram till vem som ska gå ner på affären innan vi ska se film. Oklart vem som förlorar. Eller vinner, beroende på hur man ser på saker.

Kan för eran nyfnikenhetsskull tillägga att det regnade imorse. Som fan. Regnjacka och stövlar på, men jag var ändå genomblöt när vi ankom barnehagen. Det är inte så jäkla lätt när det envisas med att regna vågrätt. Inte nog med det, jag råkade gå på fel buss när jag skulle till jobbet. Svinlycklig var jag för att jag kom mig först på och således skulle slippa stå, fundersam när jag insåg att alla andra stod kvar utanför och inte gjorde minsta ansats till att följa efter och aningens generad när jag igen klev ur och  såg folk stå och flina åt mig. Sa jag att jag glömde dricka kaffe imorse?


Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Ja du ska nog inte hoppa över kaffet på morgonen, det är ju klart. Så bra att ni fått ordning på internet igen, jag tänkte nästan komma över och gräva fiber och bredband å sån teknik som behövs för att upprätthålla internet hos er.. Tänk så beroende vi blivit av det!

Stora kramen på er =D



2009-08-22 @ 12:11:58

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0