Onsdagsbabbel

Det smöar. Hela himlen är alldeles grå, det är några pyttiga minusgrader och blåser. Hello vintern! Jag såg på vädret i morse att min gamla hemtrakter har väldigt mycket beyydligt kallare än vi har. Jag rös lite och funderade på hur folk frivilligt har flyttat dit upp. Idag ska jag pallra mig iväg till en elksaksaffär och köpa en pulka till Iselin. Jag låssas att det är åt henne, när det egentligen är jag som vill åka. Jag ser framför mig hur vi bara susar ner för den långa backen på väg till barnehagen på morgonen. Flisungen har oxå börjat protestera mot att vara med på kort. Hon vägrar stå fint, utan ska bara stå bakom kameran och titta genom den. Jag har bara köpt en julklapp, så evenetuellt borde jag oxå ta tag i det snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0