Besök hos privatläkaren

Nu är vi nyss hemkomna från Oslo. Vi fikade med Anna, Elsa, Nettan och Nettans bäbis som ligger i magen. Det var himla trevligt och imorgon ska vi på öldejt! Om jag får för Henning alltså. Sen var jag och min avkomma till doktorn (samma doktor som inte kom på att jag var gravid när jag hade ont och spydde). Hon tyckte hon kände igen mig, och efter att ha läst min journal gick det upp ett ljus för henne som tittade på Iselin och sa "så det var du som gjorde så ont i mammas mage!"  Mig mindes hon minsann, och fattas bara annat.  Hon beklagade ännu en gång över att hon inte hade tänkt på att ta gravtest och var givetvis nyfiken på hur allt gick, så vi pratade lite om det innan jag fick mitt recept. Snabbt, framförallt enkelt och inte lika billigt som vanliga doktorn. Tänk så hade jag bajsat pengar så hade jag alltid gått privat.

Det var några trappor att gå nerför med vagnen, och Iselin skrattade skitmycket när det skumpade hejvilt i vagnen.
Så underbart lättroade de små liven är! :)

Kommentarer
Postat av: Ida

hej, jo.. de är klart, du har fan rätt i de du säger och de får mig väl lite grand att ändra min åsikt. men alltså jag skrev ju äöven att jag gärna beskyller föräldrarna som bidrar till barns spelande och snesteg som att ta bilen. =) tack för din åsikt.

2009-01-08 @ 17:42:17
URL: http://idatallhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0