Vilken start på dagen

Vaknar två timmar senare än planerat. Shittpommfrittstressasomfan!

Upptäcker att mjölken är slut, alltså får jag inget kaffe. Brödet är oxå slut, men vad faan! Okej, kan äta all-bran. Nej juste, det går ju inte för att mjölken var slut. Hungrig och utan både koffein och nikotin klär jag på bäbin, mig själv, fixar håret och sminkar mig.

Vi ska just gå när jag inser att någon luktar bajs.
Precis vad jag behövde. Av med kläderna, av med blöjan och hittar laddningen from hell. Fösöker hålla styr på ett par bäbisarmar och ett par bäbisben medans jag torkar läbbig avföring. En bäbishand i bajset. Torka av handen. En bäbisfot i bajset. Torka av foten. Handen i bajset igen. Torka handen. Snabbt på med ren blöja och rengör ordentligt hand och fot en gång till. Klär på och packar ner bäbis i vagnen innan vi får skynda oss till bussen.


Sen träffade jag Anna. Det första vi båda konstaterade var att vi behövde kaffe.
Sen pratade vi bäbisbajs, bäbisspyor och bäbis-sovtider. Och drack mer kaffe.
Det är alltid lika trevligt!


Iselin och Elsa, båda lika glada!



Kommentarer
Postat av: ullrika

höhö! du Anna? kaffe gör man av bönor och vatten :D

2009-02-01 @ 15:17:31
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0