Körkortets vara eller icke vara

Fortfarande mer än lovligt less på mig själv. Hittade någon tvivelaktig sida på internet som sa att man kunde få tillfälligt körkort hos norsk vägverket eller hos polisen. Sagt och gjort. Polisdamen skrattade åt mig (jag såg hur hon vibrerade av skratt inombords) och sa att jag var svensk och det hade inte hon nåt med att göra. Vadå diskriminering. Stånkade och stönade i helvetes uppförsbackarna, med blöt kladdig snö som gjorde barnvagn innehållandes bäbiskorv 10 gånger tyngre. Ska man lida så ska man. Jag var svettig och ringde och flåsade till en stackars kille på det svenska vägvärket. Nytt körkort ska beställas, och jag tror han gillade mitt stönande för han skulle skicka med något slags tillfälligt papper så jag får köra bil.


Juste. Jag frågade norska polisdamen hur jag skulle kunna köra bil. Du har ju inget körkort! sa hon. Nä jag vet, tänkte jag och hon sa att då fick jag nog åka över gränsen för att skaffa ett tillfälligt.Smart! Jag kan ju köra dit imorgon!
Ännu ett bevis på det jag försökt förmedla resten av världen om norrmännens.. eh, dumhet.


Kommentarer
Postat av: Baso

Ja du bor där tills min fotboll till katt vill äta upp dig.

2009-01-27 @ 17:32:45
URL: http://www.Baso.nu
Postat av: Kotteby

Typiskt Norge.

=)





"Och jag skulle tyckt du var skitsnygg i lördagsnatt!"

HAhahahahaha.....

ja, precis! Sup mig snygg.



Och vad är det med alkohol när man blir förälder?

Jag var aldrig så innan.

2009-01-28 @ 12:49:02
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Mikaela

Det kan sækerligen vara opraktiskt om man har før långa, men jag ska bara ha så jag låter bli att bita på mina egna stackare.

2009-01-28 @ 19:58:12
URL: http://leben.blogg.se/
Postat av: ullrika

går inte att kommentera inlägget ovanför så jag skriver här istället:



uschdå. inte inte sova? det är dåligt. tänder? förkylning? trotsålder?

stackars!

2009-01-29 @ 22:46:12
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0