Födelsedag och dag efter födelsedag

På morgonen efter bröllopet vaknade jag upp med smärre skallebank, och H kom med paket. Jag fick fin radio och vattenkanna som jag önskat mig, och presentkort på favvisaffären av Iselin. Tänk att hon fått med sig det, vi har ju bara varit dit några gånger ;) Sen packades snabbt kläder och liknande ihop för vi skulle dra på hytta på Hvaler.

Fortfarande strålande sol och klarblå himmel. Iselin satt under parasoll och lekte och vi försökte återställa vätskebalansen. På eftermiddag gick vi på promenad och kiade in stället lite med mamma. Klättrade i klippor och fick ordentligt med motion. Vi grilade och drack lite vin (återställare!?) och Iselin somnade snällt i främmande säng.

 
 




Imorse sov vi helt till klockan 10, Iselin oxå! Galet skönt. Sen promenixade vi till badstranden och plaskade i varmt vatten och åt glass. Vi gick igen ner till centrum och tittade i alla små mysiga affärer innan vi packade iväg oss hemåt, för att missa värsta rusningstrafiken inåt Oslo. Smart drag! Nu sitter vi i soffan, helt slut allihopa och beundrar våran fina brunfärg vi skaffat oss.





Imorgon jobbar jag första dagen på över ett år, och det känns ungefär som att man skulle amputera bägga benen utan bedövning. Men det betalar räkningarna. Henning och Iselin ska vara hemma i 6 veckor nu, och jag tror de kommer ha hur kul som helst!

Kommentarer
Postat av: ullisar

dom kommer ha dunderkul! och du kommer få rätt kul när du kommer hem också. det bästa med att börja jobba igen är att det känns mer speciellt att vara hemma med sitt barn. jag njöt jättemycket mer av tiden med Maali när jag väl börjat jobba faktiskt.



hur mycket jobbar du? heltid?

2009-06-05 @ 00:15:05
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0