Det gör ont i själen

När ens avkomma har feber som är uppe och sniffar i 40 grader och alvedonen inte hjälper.
Det gör oxå ont i själen när doktorn måste sticka, pilla och peta i hals och öron trots högljudda protester. När den stackars lilla är så sliten och slapp att hon bara vill bli buren och lutar det varma feberhuvudet mot min nakna axel så jag nästan kokar bort. Min stackars lilla uschliga sjukling.

Vi hoppas på bättring med penicillinet vi fick. För stunden är hon uppegående och det var smart att köpa apelsin, konstaterar jag och pappan belåtet. En av favoritfrukterna!

Kommentarer
Postat av: Lindah

Stackars pluttan :-( Hoppas Pencillinet hjälper FORT.

2009-09-25 @ 20:19:24
URL: http://www.grodfamiljen.se/
Postat av: Mamma Mu

Hemskt men sant: det är gott tecken att hon orkar protestera..

2009-09-27 @ 11:47:31

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0