I Norge kan ingen höra dig skrika

Eller när jag dödade en spindel, alldeles själv.

Den satt i fönstret, jag undrar om den kanske njöt av utsikten. (Who can blame the poor fucker). Det blev lite smått panik där till en början. Det absolut första jag gör när jag lyckats samla mig är att sätta på musik (Kings of Leon - Sex on fire). Högt. För att slippa höra eventuella splatt-ljud, som går under kategorin Världens Vidrigaste Ljud. Spindeln då. För stor för att kunna ta med fingrarna i skydd av papper. Febril tankeverksamet. Jag provade med lampan, men det retade bara upp spindeln. Hittade en tom juicekartong som fick fungera som mordvapen. Och ja, självklart blundade efter att jag ställt in siktet. Spindelmos. Jag tog sisådär en halvmeter papper för att forsla bort liket. Mitt hem är än en gång spindelfritt och jag är stolt som en tupp över min egen tuffhet.


Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Jabbadabbado för dej som är modig nog att fixa bort objudna gäster! Bra jobbat med att hålla huvet kallt och handen stadig! Jag visste väl att du skulle klara sånt.. Jag skickar över lite pengar så du får skaffa en rejäl gummiklubba och en sopborste för liknande incidenter framöver, kan säkert komma till användning =)

2010-04-18 @ 22:47:08
Postat av: Petra

Det är bra! Stark kvinna reder sig själv. ;-)

2010-04-19 @ 11:12:06
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: annuendag

Sv: Oj, Tack vilka snälla ord! Jag blir alldeles röd om kinderna och vet knappt vart jag ska ta vägen! :)



Fick rysningar i hela kroppen av att läsa det här, avskyr spindlar! Har som tur är inte råkat på någon i min lägenhet hitintills, då vet jag inte vad jag ska göra - kanske tigga sovplats hos en kompis. Är just kraset när de mosas som är vidrigast, det känns i hela kroppen. Usch! Väldigt modigt!

2010-04-26 @ 22:54:49
URL: http://annuendag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0