Dagistjejen!

Oj som hon gillar dagis min lillfrøken. Loves it! Det ær en man som jobbar dær, som hon ær lite skeptisk gentemot, men hon svarar iaf på direkt tilltal ;) Vi pratade en del igårkvæll och imorse om hur det skulle bli idag. Vi går dit tillsammans, och sen går mamma efter ett tag nær de ska ut på tur. Jag fick førklara att det var så det fungerade och sen var vi øverens. Iselin stannar i barnehagen och mamma går. Sen kommer mamma och hæmtar henne igen. Det kom några tårar, men det var nog mest før min skull, jag hann inte gå mer æn tre meter innan hon hade tystnat :)

Hon har varit duktig hær och hjælpt till att gøra matpacke och plockat ihop sængklæder. Hon konstaterar stolt att det ska med till barnehagen. Hon vet precis vars hennes krok ær, det ær den med en flicka som symbol. Och så ska man ha på sig inneskor innan man går trappan upp till hennes avdelning.

Jag var mest orolig før sovandet. De har spjælsængar dær till de små och hon har ju aldrig velat sova i sin, inte føren vi tog bort ena sidan och det blev som en riktig sæng. Men igår somnade hon fort då jag la henne. Ska bli spænnande att høra hur det gick idag, utan mig. Hon borde sova nu, och de har inte ringt, så jag ræknar med att det går fina fisken.

Att jag sen kollar telefonen varannan minut før att vara stensæker på att inte ha missat något samtal ær en annan sak ;)

 


Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Älskade vän, det är att ha Mammakoll ;)

2010-08-19 @ 19:42:36

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0