Kursstart!

Jag var klar som ett ägg redan igårkväll. Alla väskor packade och klara, alla kläder framlagda. Lillstrumpa var lite svårväckt då hon partajat i sängen till 21.30 igår. Upp och ut i isande vinterkyla, inte fullt så trånga bissar som 08.45-an brukar vara. Iselin var barn nummer 4 på plats på avdelningen och satte sig glatt och pusslade när jag gick.

Det har bara varit slött på kurs idag. CV har jag ju redan fint av, så jag skulle skriva en ansökan om praktikplats. Tog lite tid, men jag fick till det. På korrekt norska! Behøvde bara hjälp av bordsgrannen till ett enda ord, very proud indeed :D Vi ska ju ha praktikplatser från januari, så jag satte mig och skrev upp dom som låg strategigst nära lillskrutts dagis. Det närmaste, förstahandsvalet, ringdes först och jorå det brukade minsann gilla att ställa upp och ha praktikanter, så på fredag ska jag dit och skriva avtal!

Nästa vecka börjar det på riktigt, och jag hoppas det går lika lätt då :)

Kommentarer
Postat av: mamma mu

Jalla jalla, jag gillar flytet och tänket!! Och kanske hade också lillstrumpa lite pirr i magen inför din kursdag? Hur länge blire praktik? Hoh jag är avis!! Lycka till, kommer att bli grejt!!

2010-12-09 @ 11:29:53

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0