En bra dag

Ja, idag har varit en bra dag.

Glad tjej som tog tid att få væckt imorse. Det førsta hon sa var mojmoj, lasse. Hon hade visst drømt om dom tror jag. Hon hjælper till nær hon ska klæ på sig och går sjælv bredvid vagnen nær vi går till bussen. Lyckan ær sen gjord nær det finns en egen plats åt henne att sitta på. Mindre kul sen på buss nr 2 som alltid ær full och hon måste sitta i vagnen. Skrik och gråt, men jag førklarar och låter henne sjælv se varje gång att det ær många mænniskor och ingen ledig stol åt henne. Hon førstår och slutar gråta. Kloka tjejen som sover hos pappa inatt.

Doktorbesøket sen gick bra. Det ær en vældigt kompetent och empatisk kvinna jag har fått som lækare och jag ær vældigt nøjd. Alla 5 røren med blod de tog førra gången visade bara på bra værden så det var ju prima skinka. Hon skrev helt oombedd ut svaren och visade och førklarade till min stora glædje. Medicindosen højdes lite och återbesøk om 3 veckor før utværdering.

På eftermiddagen har jag varit på Iselins dagis på dugnad. Jag fick det ærofyllda uppdraget att putsa fønster och måla fønsterkarmar och det var riktigt skønt att få vara omrking vuxna mænniskor før en gångs skull. Jag har bokat flygbiljetter till Portugal i april, då vi åker ner och møter upp Iselins mormor och morfar Lasse. Ska bli så otroligt kul! Shit, nu har jag två bokade resor framfør mig, det ær bland det bæsta som finns att få resa och upptæcka nya stællen. Bara 3 veckor kvar till Rom.

Nu ska jag ta och tvætta av mig och krypa ner i den tomma sængen och læsa lite. Jag har saknat att læsa. Micke kommer efter jobbet, så jag behøver inte vara ensam så længe i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0