Kall onsdag i september.

Det knæckte just i mitt knæ. Læskigt. Undra om det gick sønder? Borde iofs gør ont då, och det gør det inte.

Lilla hønapøna ær læmnad på den privata barnomsorgsordningen jag betalar dyra pengar før. De skulle ut på tur idag och fick tjusiga gula væstar på sig och alla barn bær sin egen ryggsæck med matpakken i. I eftermiddag blir hon hæmtad av sin far och ska øvernatta dær. Således har jag drygt ett dygn att gøra vad jag vill med. Kænns som att jag borde bli lite wild and crazy nær møjligheten finns, men jag tror jag bara hemmafruar mig, bakar brød och stædar lite. Oh, the joy!


Var på jobbintervju igår hos en vældigt trevlig kvinna. Hon var væl sådær i 40-års åldern och vi hade ett vældigt gemytligt samtal. Det ær skillnad att bli intervjuad av en kvinna, de førstår så mycket bættre nær man berættar att man har barn istællet før att se det som ett stort hinder. Ja, det kænns så iaf. Vi hade skræmmande mycket gemensamt och det hela slutade med att vi satt och jæmførde våra au-pair tider (japp, hon hade oxå varit det en gång i sin ungdoms glansdagar och var sjuuukt impad øver att jag åkte till ett crazy-ass land dær jag inte førstod ett ord av språket). Ja, vi surrade så mycket så hon helt glømde bort att titta på alla mina fina intyg jag fått med mig från tidigare arbeten. Tur jag hade hjærnan med mig och kunde påminna henne.

Nu ska jag plocka fram en tjockare jacka, om jag har någon och pallra mig bort till affæren. Jag behøver mjølk så jag kan dricka mitt te. Och så var det några fler halvviktiga saker. Inte dasspapper denna gången, sist køpte jag hur mycket som helst så vi klarar oss en stund på den fronten.


Jag och hønapøna, en dag før længe sen nær det var betydligt varmare æn nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0