Hälj!

Första helgen efter första jobbveckan efter semestern. Sköoont!
Tyvärr har jag inte fått så mycket sovmorgon, vid 9 har ungen stått och pratat med mig tills jag gett upp och vaknat till liv. Men vi har ju fått gjort en del tack vare det.

Igår vart det regnklädes-shopping.
Iselin var väldigt foglig och provade flera storlekar innan jag bestämt mig. Valde själv gjorde hon oxå. Hur de skulle se ut alltså. Efter den 3-timmars shoppingrundan åkte vi hem och svidade om innan vi gick ner till badstranden. Simma, simma, simma skulle der göras och hon som varit rädd för vatten i ögonen skrek en gang tiiiiiill när vi hade hoppat och hamnat under vattnet. Så är det oxå kul när hon lärt sig att ligga på rygg och sprattla med fötterna så det stänker överallt. ^^



Idag har vi städat och varit lite osams. Hon hjälpte till att torka en del, sen tror jag öronen gick lite på ferie, därav några dispyter. Efter städning tog vi på nyshoppade regnkläder och skulle på fjälltur. Då går man dit Iselin pekar, gärna i skogen eller på fjället. Kul på 4-hjul, och väldigt blött på mamman vars regnkläder är ytterst icke regntäta.

Nu är det häng i soffan med Dinosurtåget, födelsedagsfilmen som hon är väldigt glad i.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

En helt underbar helg, ja tänk hur obra om du fått ligga kvar lääänge i sängen! Och så bra jobbat av er med badandet och att hon nu uthärdar vatten i ansiktet :) Förresten får du väl uthärda att gå i vuxentråkiga regnkläder, så köp nya, du kommer inte att hitta så fina som Iselin gjorde.. Och bra regnkläder är superviktigt i våra klimat där det regnar rätt mycket. När det inte snöar alltså. Eller är lite sol för den delen. Braåha i garderoben menar jag egentligen, kommer alltid till bruk förr eller senare ;)

2011-08-08 @ 09:33:52
Postat av: Lindah

Hello!

Vi använder oftast Ta bort = grymt mycke billigare än vanish och ändå likabra :-D



Badeland på Quality är heölt ok. Inte fullt såååå stort. Finns 1 liten sklia som barnen klarar helt fint själva. Sen finns det en stor som de kan åka tillsammans med oss vuxna. Vi är mest i den minsta barnpoolen. de andra bassängerna är KALLA :-D



Nu kan det vara värt att åka dit och då även passa på att gå på insperia som precis öppnat. Där har jag aldrig varit men ska tydligen vara helt ok

2011-08-17 @ 18:13:52
URL: http://grodfamiljen.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0