Lillskruttan min

Hon höll låda igårkväll. Petas, pillar och kittlas och klättras. Så skrattar hon och säger att hon bara tullar.
Hon hittade på en sång oxå, om Niclas och Pedro som vi besökte i Portugal. "Nickas å Pedo, Nickas å Peeeeedo" sjöng hon om och om igen. Väldigt fantasifullt om jag får säga det själv.

Imorse, under den morgonliga insmörjningen av solkräm tittar hon på mig och säger "maaaaamma, husker du det, i sommarhuset, då du brände dig". Jo tack. Men nog missade jag att smörja in mig själv imorse oxå.

Iselin hittade en STOR snigel som hon beordrade oss att ta bilde av.

Extra skoj var det tydligen att den hade ett hjärtformat blad på rumpan.

Ett blad som hon sen tog och pyntade bilen med.


Kommentarer
Postat av: ullrika

Nämen så gulligt! Hon pimpar bilen :)



ps. en sak som slog mig just: pratar du svenska med din dotter?

2011-05-18 @ 12:13:52
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0