That awkward moment..

... när du ska hämta ditt barn på den privata barntillsynsordningen och varken du eller personalen hittar henne.

Jamen jisses. Har jag blitt gråhårig efter det här så förvånar det mig inte. Jag kommer för att hämta min lilla korv. Pratar lite med den pedagogiska ledaren på hennes avdelning innan jag frågar var hon är. Det hör inte till vanligheterna att hon inte är där så fort jag kommer in genom porten nämligen. Tittar in i garaget. Inte där. En ur personalen ser efter runt omkring men inget barn någonstans. Går runt å ser efter lite mer noggrant och sen engageras ytterligare en ur personalen för att leta, både inne och ute. Frågar andra barn, ingen vet. Leta, leta, leta, i säkert 10 minuter. Hon som jobbar där frågar en av de andra pojkarna om de vet var Iselin är jodå. Garaget (där jag bara sett 3 gånger och en annan lika många). Längst in i hörnet är en stor kasse där de har leksaker. Mellan den och väggen är det typ 25 cm. Där emellan hade skitungen gömt sig och tyckte det var huuur kul som helst. Tur nån tyckte det iaf..


Annars har vi haft en very mysig kväll. Bara varit vänner och samarbetat. Unlike typ igårkväll och imorse. Det är inte alltid lika lätt att vara 3 år och ha en vilja av stål. Speciellt inte när ens mamma är minst lika ensvis.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Å herre jises! =O Hemska tanke! Vilken tur att pojkarna visste var hon var! De hittar då på massa kurragömmaställen minsann.. Och en treåring SKA vara Testare av föräldrar, annars äre nåt klurigt ;) Och självklart är det första testerna av om föräldrar håller när det stormar.

I tonåren blir det test om föräldrar håller i Helvetet ;)

Bra att du också är Envis = Bestämd och Konsekvent, det håller i längden...

Kramar!

2011-09-07 @ 11:20:58
Postat av: ullrika

Det kan ju hända att en sån där grej fått mig att typ dö en smula... mjau!!

2011-09-13 @ 13:52:16
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0