25.1.12

Man vet att man har haft kul på jobbet när man kommer hem och luktar eldrök.

Annars så är min dotter väldigt lätt å ha att göra med nuförtiden. Osäker på om det är hon eller jag som slutat trotsa. Igår stod hon länge inne på badet med vattnet rinnande. När jag frågade vad hon gjorde svarade hon "jeg vasker vasken mamma!" Okej. Såna infall bör ju helt klart uppmuntras, så när hon kommer och ber mig komma och se hur rent det blivit får jag ju bara lyda. Och jorå, skrubbat och fint var det. Sen kommer det oxå ofta kommentarer om att det är så rotete (stökigt) här. 99% av tillfällena är det helt och hållet hennes egen röra, som vi får hjälpas åt att städa sen. Fast när dammsugaren komme fram, då håller hon sig i soffan. :)

Hon var btw rätt söt imorse när hon skulle gå upp ur sängen och  tända lampan. "Mamma, det er ikke noe dyr på golvet, ikke sant?" Ond som jag är måse jag ju säga att det är det, bara för att snabbt säga att jag skojade. Sen skyndade hon sig bort och fick tänt lampan, sett golvet och lättat konstatera att nej, det var inga djur på golvet. Livet är inte alltid så lätt när man är tre å ett halft och har en vild fantasi.



Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Det är en skön tjej det där :)

Och vilken fantastisk värld det är då man har mycket fantasi!

2012-02-04 @ 11:39:03

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0