Oh happy day!

Klockan sex vaknade jag, kissnödig som fan och lyckades sen inte somna om för att jag i detalj låg och planerade samtalet som skulle ta plats på Ullevåls svangerskapspoliklinik. Jag gav och insåg att jag lika gärna kunde klä på mig och åka dit. Väl framme gick det åt helvet ganska fort då ingen där kudne hjälpa mig. Jag skulle just ge upp, när jag insåg att de snälla damerna kanske kunde ringa andra sjukhus åt mig. Jag fick sitta och vänta ett tag, en stund till och lite längre. Sen kom det en barnmorska eller annan dam i vita kläder och sa att jag kunde få komma in. Eh va?

Mycket rikigt. Det var nån som inte dykt upp på sin tid, så jag fick den!! Första lediga tid var inte fören i slutet av april annars, och då är jag ju nästan kläckfärdig. Iallafall var den lilla korven i magen jättelivlig och man kunde se fingrarna på ena handen. Efterosm vi inte trodde det skulle bli nå ultraljud idag så hängde Henning ute i cafet, för han misstänkte säkert att jag skulle bli pinsam och gråta. Kanske lika bra var det, för BM började surra om forstervatten och det i kombination med ultraljudet hade nog fått min käre pojkvän att kräkas. Han är lite känslig för sånt :)

Iallefall såg allt bra ut, 2 armar, 2 ben och 5 fingrar på den handen som gick att se. Jag är i vecka 18 (+0) idag, och beräknad förlossning är 27 juli. Vi försökte oxå se könet, men bäbis vägrade sära på benen så det fick vi inte. Tur nån av oss kan hålla ihop benen :O)

Det är seriöst det första som gått bra med hela den här historien. Åh så skönt att få gjort ultraljudet på allmänt place, dvs gratis istället för nästan 1000 kr. Och plats på förlossning fick jag oxå, så vi slipper åka till Fredsriksstad eller annat opassande ställe när vattnet gått och jag har sitter och ylar av smärta. Heja mig!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du kan väl knipa igen en dag iaf så bebisen föds på samma dag som jag :D

För övrigt klockren slutkommentar :P Jag känner att jag kommer att kommentera ihjäl din blogg nu när jag äntligen hittat den :D

2008-02-23 @ 12:41:10
URL: http://saph.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0