Söndag då vs. söndag nu

Söndag då:
  • vakna tidigt, spy, skallebanken from hell, luktar apa
  • duscha, ta på sig något mjukt och solbrillor
  • tvingar sig ut för att köpa bakispizza och bakiscola samt fylla på mobilen eftersom man ringde upp alla pengar kvällen innan
  • oavsett vilken aktivitet som tar vid görs den liggande, med colan nära till hands

Söndag nu:
  • sover länge utan dåligt samvete, eventuellt lite spy, luktar apa för att det är så länge man släpat sig til duschen.
  • äter, ta på sig något mjukt, tvättar kläder
  • fundera på vad man ska göra resten av dagen
  • ligger ner större delen av dagen, äter och pissar

Det är inte jävla illa ändå. Bara det att nu lägger jag mig strax efter solen gått ner, inte strax innan den går upp och jag minns vad jag gjorde kvällen innan. Inte för att det skulle gjort nån större skillnad, det är sällan något särskilt minnesvärt på teve på lördagar. Fast saknar jag det? Nej, inte för allt smör i småland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0