Vi fick den!!

Så idag står jag på jobbet, ont på diverse ställen och då ringer min pojkvän. Lite allmänt småprat, innan karln lyckas kläcka ur sig att vi fick den!! Jag trodde inte på det först, men när jag såg kontraktet var det svårt att låta bli. 1a april har vi våran egen lägenhet!! :)

Hela kvällen igår gick jag omkring och försökte att inte tänka på lägenheten. Vågade inte tro att vi skulle få den, ifall ödet skulle jävlas så vi inte fick den bara för det. Jag vågade heller inte tro att vi inte skulle få den för att ödet bara för att ge mig rätt hade låtit oss inte få den. Ja, ni fattar vilka helvetes kval jag genomgick.

Efter jobbet åkte jag iaf till helsestasjonen för en kontroll av magen. Massa prat och äntligen fick jag alla broshyrer och böcker som man ska få vid första besöket! Vilke nollor jag gått hos tidigare. Min jordmor var iaf hur snällsom helst och det var så skönt att prata med någon som faktiskt visste vad dom höll på med. Så lyssnade vi på hjärtljuden. Hon sa åt mig innan vi började att det kunde ta ett tag innan man hittade dem, men på en gång hon satte ner den där mockajängen mot magen så hittade hon det! Hur fantastiskt som helst! Iallafall så konstaterades det att bäbis lever, och jag med.



Dagen idag, som för alltid kommer att kallas dagen då vi fick lägenhet, åkte vi även på Bohus och köpte en soffa i all upphetsning. En soffa, och en lykta i trä att ha ett blockljus i. Mycket fina saker, till ett hutlöst pris. Hutlöst av oss alltså som praktiskt taget stal alltihopa när det var så billigt.



image33


Våran soffa är beige.

Kommentarer
Postat av: mamma

Grattis och hurra till ert nya boende!! Och när det gäller bebisar i magen så är nog en jordemor det man kan lita på... Kom snart så får vi testa tratten vi har efter L´s mormor!
Björnkramar och än en gång grattis!

2008-03-13 @ 15:18:32
Postat av: Elli

Vad roligt att ni fick lägenheten!! Då måste jag få adressen så jag kan skicka kort när bebisen kommer=) Självklart ska jag bli tant Elli som alltid kommer med godis:P

2008-03-13 @ 21:06:58

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0