Babykafé

Vilken natt, Och vilken morgon! Iselin har inte sovit mycket inatt. Fast klart mer än mig. Det är tokskrik ända tills jag plcokar fram tuttarna. Etthundrasjuttifjorton gånger. Överväger starkt att lägga ner amning totalt, det är ju inte så att hon inte får i sig käk ändå. Fast hur gör man det? Finns det möjligtvis en praktiskt stänga-av-knapp på både tutte och bäbis?

Morgonen fortsatte i samma gnälliga skrik-stil, så jag klädde på och packade in skruttbäbis i vagnen och åkte in till stan tidigare. Hon trivs så bra när hon får annat att titta på. Givetvis var det kontroll på bussen, och givetvis så hade inte jag hunnit fram och betala för att de alltid ska ha så jävla bråttom att köra iväg. Jag sa inte allt jag tänkte, och behövde inte heller då hon efter ett tag verkade haja att man inte lämnar ungen ensam i vagnen bara för att betala.

Sen fick vi i alla fall sjunga och busa. Kul på 4 hjul som vanligt, och roligare att vår hitte-kompis hakade på. Under hela dagen har Iselin inte sovit mer än sammanlagda 1,5 timmar. Efter en orolig natt och grymt tidig morgon hade jag klart förväntat mig mer. Är det något fel på korven?


Fin mössa som bestemor stickat!

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Mjaaa, klart dax att överväga om snuttandet behöver ett drastiskt beslut. Det är lättare att hitta av-knappen på bäbisen än på mamman, tänker jag med egen erfaring. Men ni har då världens bästaste bestemor där!! Å vilken fin mössa!! På världens finaste bäbis!!

2009-04-03 @ 09:10:33
Postat av: ullisar

bli inte arg när jag kommer med en undring och ett råd nu:



hon kanske är inne i en medvetandeperiod. och/eller tillväxtperiod. hon börjar på allvar få koll på att hon och du inte sitter ihop. har ni börjat med gröt? eller välling? det mättar nämligen väldigt mycket mer än bara mjölk. hon kanske är hungrig helt enkelt lilla snuttnosen?



det kommer gå över Anna. håll ut! och håll i. det är förjeflatufft att inte få sova. om det håller i sig några dar till; lämna bort om du kan och sovsov på dan. du behöver sömn annars blir du knäpp.



dunderkrams!

2009-04-05 @ 00:03:18
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0