C'mon partypeople!

Bäbin var lagd, vi hade plockat fram lördags-gottet, laddat filmen och var redo. Nu skulle det ses skräckfilm! Vad hör vi då? Jo mycket riktigt är det en liten dam som ligger och skriker på uppmärksamhet. Vi provar gå i flera omgångar för att övertyga lilla skruttisen om att det är klart kuligare att sova. Men hon är svårövertalad så det hela slutar med att vi är tre som trängs i soffan och ska se film. Lite småskönt tycker jag i hemlighet, som kunde ägna läskiga delar åt att busa med korvungen. Jorå, nog var hon vaken hela filmen och vi gick inte och la oss fören sent. Det är för mig oförståeligt hur hon ändå kan vakna klockan 07.00 och vara pigg-piggelin. Men nattsömnen verkar vara på bättringsvägen och jag kan nog plocka undan decilitermåttet jag använt till att mäta kaffe med, och återgå till teskedar.


(Det snöar i Norge. Det har snöat non stop sen igår. Min besvikelse går inte att beskriva i ord, och jag har börjat titta på hem i soligare strök.)

Kommentarer
Postat av: spiderchick

då ska jag absolut se Stepbrothers! fanx för tipset

2009-03-08 @ 12:41:16
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Njorun

Jag vet! Kan inte fatta att det faktiskt fortsätter snöa. Det är säkert +7 grader ute, men snön vägrar inse att kampen är över!



Damn you snow, I'll kill you.

2009-03-08 @ 14:37:19
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0