Hemresan

Det första vi gör är att försova oss aningens. Toppen!
På Umeå flygplats springer vi in i en av mina gamla klasskompisar från gymnasiet. Hon skulle med samma flyg som oss, så vi fick  tid att prata och höra var alla andra håller hus nu. Otroligt kul! Iselin hittar en annan bäbis som hon flörtar med, och jag och mamman utbyter kort information.

På Arlanda sen har vi 4 timmar jag och Iselin. Kaffe, sushi som var sådär och en powernap för liten. Och vem möter vi inte vid gaten om inte samma mamma och barn som vi mötte i Umeå. Barnen får lite sällskap och vi pratar lite. Det visar sig att inte bara är hon från Umeå och bor i Oslo med sin norska kille, hon har även bott i Malmberget (där jag typ kommer ifrån) i två år. Lite kul. När vi kommer till Oslo irrar vi runt och letar bagage tillsammans och byter telefonnummer och avtalar kyrk-dejt nästa vecka.

Iselin uppför sig exemplariskt, såklart under flygningarna och är bara hur lätt som helst att ha att göra med. Och febern är som bortblåst. Och hur glad som helst blev hon av att komma hem och träffa pappa!


Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Ja då är diagnosen klar: lilla älskade barnet hade pappa-feber!

2009-03-25 @ 21:29:57
Postat av: ås

Ja det blir bäst mammapenning för mig då.. hade jag stannat kvar så hade han fått ett stort skadestånd + att jag hade fått gå ner till 50% vilket ger sämsta dagsersättning med föräldrapenningen! :)

2009-03-25 @ 21:40:14
Postat av: Mikaela

Jag blev utslæppt! :D



(Jag kunde inte låta bli att leta efter någon som tappade sin baby så jag kunde ælga fram och lyfta baby och sæga "hær" och allt skulle bli som i en film.. tyværr høll alla hårt i sina barn och jag såg dig aldrig :()

2009-03-25 @ 22:58:29
URL: http://nebelsleben.blogg.se/
Postat av: ullisar

värstaste beresta bäbin ju?

klart hon längtat efter pappan. och tvärtom säkert :)

2009-03-25 @ 23:32:32
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Njorun

bara måste berætta... har du hørt talas om Espa-bollerna? på espa service senter?

Gissa vem som ska designa deras nye hemside?? Gissa!! :) :)

2009-03-26 @ 09:30:09
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Mikaela

hahaha, vad har jag gjort nu før att førbjudas hemkomst? ;)

2009-03-26 @ 14:07:11
URL: http://nebelsleben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0