Baka baka liten kaka

Det började snöa igårkväll, så imorse när vi vaknade så var det alldeles vitt. Härligt! Vi skyndade oss att äta frukost för att hinna gå ut och leka innan det skulle regna bort. Tyvärr var vi inte snabba nog, så det regnade ordentligt när vi väl var klara, så vi fick nöja oss med en promenad till bilen. Iselin var klart fashinerad av det vita som ännu inte hade regnat bort. Stooora ögon, men hon vågade inte känna på det kalla vita. Vi åkte och köpte ett element till sovrummet, och Iselin fick ett par nya jeans.

När vi kom hem så föreslog jag att vi skulle baka muffins, och Iselin som tycker att nästan alla mina ideér är bra, ville hjälpa till. Det bästa verkade vara att provsmaka, för det provsmakades genom varje moment. Hon var oxå duktig på att röra om och på att inte grisa ner hela köket, så vi ska nog våga baka igen :) Iselin tittade in i ugnen med jämna mellanrum för att kolla hur det gick med våra bakverk och verkade vara ytterst nöjd när de var klara och hon fick äta en hel muffin själv. Mmmmmm!



Kommentarer
Postat av: Melinda

Jag tycker helt klart att det behövs ett beundrarbrev här. Det är nästan så att jag också vill ha barn med dig och din karl för att jag blir så glad att ni inte är såna där skrämmande föräldrar som helt utan eftertanke drar på sina flickor rosa klänningar och köper leksaksskruvdragare till pojkarna. Wonderful!

2009-11-14 @ 21:04:18
Postat av: t0tta

Vi hade 15,4 grader varmt här idag :-) Alldeles lagom den 20:e November hihi

2009-11-20 @ 23:25:15
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: ullisar

jisses va duktig hon är! och du.. själv bakar jag aldrig, men funderas på att göra ett undantag i år och knåpa ihop lite pepparkakor - för Maalis skull enbart :)

2009-11-25 @ 12:59:52
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0