November

Ja. November är värt att uppmärksammas. New Moon har premiär! Jag och H hade tänkt gå och se den tillsammans den 20e, men sen visar det sig att våra enda barnvakter råkar vara inte hemma, så det var ju bara att glömma. Biljetterna släpptes idag, så jag köpte mig en till midnattsvisningen. Jag får väl gå själv då, det är ju ändå bara jag som vill se den så. Kul!! :D


Imorse när jag gick hem efter att ha lämnat flisan var det en karl som var ute med sin rottweiler. Jag går en bit bakom dem, när hunden plötsligt vänder sig om och springer som en tok mot mig. Hunden var inte direkt liten, och man kan ju aldrig veta vad den har tänkt sig. Jag håller iaf på att skita på mig och vänder mig om och kniper ihop ögonen. När hunden sen gått tillbaka till sin husse så blir jag riktigt förbannad. Jag säger åt honom att om hans hund inte lyder, så får han väl för fan se till att ha den i koppel. Han tycker jag överdriver och säger att hunden ville ju bara nosa. Up yours! Hundrädd eller inte, det är INTE kul när främmande hundar kommer springandes mot en på det där viset! Antingen ser man till att hunden lyder och håller sig borta från annat folk, eller så har man den i koppel. Är inget av det ett alternativ så ska man banne mig inte ha hund!

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Som du vet så gillar jag ju hundar mer än statistiskt normalt, men röstar för att alla hundar ska hållas kopplade där det också finns andra människor än husse och matte.. Finns inget värre än hundägare som är så hänsynslösa som den du tycks ha mött grrrr!! Förresten läste jag om en undersökning som gjorts ang "farligaste hunden" och överst på topplistan (borde det inte heta bottenlistan?)fanns en pytteras, jag tror det var bichon havanais..... eller iaf den storleken! Tur du inte mötte en sån, eller hur?

2009-11-03 @ 11:19:33
Postat av: Mamma Mu

Du menar era enda NÄRBOENDE barnvakter? Tja, här är vi iaf både lediga och hemma den 20:e nov. =D

2009-11-04 @ 09:09:28

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0