Doktorn

Idag var jag till doktorn med prickigkorven. Det ær så mycket vaket på nætterna och nær utslagen børjar komma i ansiktet kændes det skønt att kanske kunna få veta vad det ær. Det var en vældigt duktig svensk/pakistansk lækare som verkligen førsøkte allt før att hon villigt skulle låta han kænna och titta. Tyværr var det lønløst på frøken som ær allmænt skeptisk mot fræmmande mæn, men det gick visst bra ændå. Næsselutslag blev domen och en flaska antihistamin som ska minska lite av kliet. Efteråt gick vi førbi HM, dær prickigkorven fick en pingvin som beløning. Pingviner ær det bæsta som finns tydligen :)

Hemma. Efter att Iselin tagit medicin skulle pingvinen oxå ha.

 


Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

I love Iselin och I love pingviner också - om man är lite nere nån dag så räcker det att bara tänka på en spankulerande pingvin så blir iaf jag glad igen.. Och nu fick jag ju se både och på samma bild! Duktig tjej!

2010-08-12 @ 12:18:07
Postat av: ullisar

pingviner är grymt bra! särskilt på att ta medusin har jag hört :)



stackars som har prickar och kli. hoppas det går kvickt över iaf! å du, sån där antihistamin (eller vad det nu heter) är asabra att ha hemma har jag fått som tips av andra föräldrar.



ps. gött med dagis!! och du, jisses va stooor hon är!!

2010-08-18 @ 23:02:43
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0