Crazyasstierd

Helt sjuuuukt att man får vara så trött! (Och ändå inte har vett att slänga sig i säng).

Idag har jag varit på praktiken igen. Helt underbart kul - även om man är den nya leksaken som ska vara med precis överallt, eller testas och se om det funkar att köra med nykomlingen. Onsdagar = turdag så vi var ute i 4 timmar och åkte stjärtlapp (som heter rompebrett på norska, lätt dagens asgarv) byggde bäbi-snögubbar och åt lunch ute. Som vanligt då. Fatta värt att få betalt för sånt liksom! Gissar det blir ännu mer värt till våren :)

Efter 7,5 timmars praktik stannade jag till vid dotterns dagis och hämtade hem henne. Tänk om det alltid skulle varit lika smidigt! Något som däremot var mindre smidigt är all den gosiga uppkörda snön som gör det 10 miljoner gånger jobbigare att dra 14-kilos klump efter sig i pulka. Det sedvanliga utbrottet hos den lilla hade vi oxå vid busshållplatsen - hon vill springa ut mot vägen, jag är inte såååå med på den vilket slutar i korv som ligger i värsta slasket och skriker som en stucken gris. Tanten som oxå väntade på bussen verkade bestört över att jag inte gjorde nåt åt det.

Nu ska väskor packas och kläder plockas fram för morgondagen innan jag äntligen får sova.
Godkatt!

Kommentarer
Postat av: mamma mu

Äsj då, tur inte allt gick åt skogarna denna dag, så genomsnittet blev jämnt och bra tänkte jag. Att lilla barnet ligger i slasket och sprattlar - är det inte simövningar hon gör??

Klart att allt kommer att bli ljuvligare, roligare och lättare när vårsolen och värmen kommer igen! Och apa-sele kommer.. Happy days!

2011-01-13 @ 11:34:51
Postat av: ullisar

Det är förtjusande när barnen trotsar sådär in public. Aj löv. Verkligen.

2011-01-19 @ 23:33:58
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0