Autumn baby!

Hösten har gjort entre här i Norge. Vi pratar om det på morgonen, när det ibland är mörkt ute när vi går till jobbet. Begreppen höst och vinter har jag inte lyckats förklara helt. Eller hon hajar ju grejen, gula och röda löv som faller av träden och snö och kallt och mörkt. Det var mörkt imorse så då drog hon slutsatsen att det var vinter och då kommer snön. Soon, kära dotter :) Hon har fått en ny ryggsäck idag btw. Den är lila med fjärilar.

Jag gillar hösten har jag insett. Mer än jag trott. Äntligen slipper man gå omkring och vara konstant svettig och varm av all sol, man kan ha på sig goa halsdukar och tjocka sockar. Den dagen det är kallt nog för mössa blir jag glad! Levande ljus och värmeljus har oxå gjort sitt återintåg i mitt hem. Måste bara komma ihåg att köpa rätt batteri till brandvarnaren så jag vågar använda dem..

På jobbet förbereds det för höstfest och kokas sylt och paketerar kryddor. Allt egenodlat såklart. Min (och en annan kollegas) tjänster läggs ut nu i dagarna, så från 1a november har jag förhoppningsvis fast jobb. Hoppas hoppas hoppas utav bara fan! Jag letar bil oxå. Inte en vinter till med det här satans äckliga kollektivutbudet. Jag vägrar. Mindre taktiskt däremot att jag kan nada om bilar och inte vet helt vad som är bra och mindre bra. Bromsar är bra att ha, har jag hört. Är det sånt som räknas som extrautrustning typ?!

Aja, enuff av det här. Ska klippa lite plantor här i huset. Av 6 tomatplantor har jag fått 6 tomater. Pretty dålig utdelning om jag får sägat själv..

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Å det kallas vuxenpoäng att man tänker mer på bromsar än antal sekunder det tar till 100 knyck.. Me like it! Och 6 tomater på plantorna, är iaf 6 fler än det vi fick ihop.. Fördelen är att man lär sig odlingskonsten för varje år, så nästa år blir det utdelning!! Håller tummarna för jobbet!

2011-09-16 @ 21:17:28

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0