En san utgang

I fredags kring halv tre kom Elli hit. Vi tog med lilla Jan och gick och kopte brod och groggvirke. Nar modern kom hem utfodrade hos oss med kines (mmm, kinamat!) och sen gick vi upp pa mitt rum och varmde upp med bacardi, amaretto och orange vodka. Ytterst sma mangder, da det var det vi hittade i min garderob som statt dar sen typ i julas. Men vi lyckades bli sadar dryga da vi tycker att vi sjalv ar de roligaste i varlden.

Vi hamtade Cindy, for till Bad Habits, blev besvikna da de inte salde sangria, for til Odessa, North End och Olo Rosso i jakt pa grabbarna vi skulle hanga med. Det visade sig att vi just missat dem pa alla stallen, och vi for tillbax till Odessa da de var dar. Kvallen var helt galet kul. 20 i 6 slangde de ut oss da de ville stanga, och vi kom pa den lysande ideen att far pa efterfest hos Sicco. Sagt och gjort. Kring 7 bestamde vi oss for att vi skulle ga hem, men gjorde den hemska upptackten att det regnade. Det slutade med 5 pers i minimal lagenhet, och jag sovandes pa mindre bekvamt heltackningsmatta. Men det var iaf torrt.

Klockan halv tre pa lordag, fter en hel del ojande, och ont i harrotterna, gick jag och Elli hem till mig for att sova ytterligare. Den har gangen i mjuk sang och varmt tacke.

Kvallen genererade i en hel del roliga saker sagda. Jag sitter och terroriserar stackars Cindy.
Cindy, valdigt hotfullt: Jag tror nan vill ha en ol i hans/hennes kna..
Jag: Forsoker du antyda att jag ar en transvestit?
Cindy: Nej, jag forsoker bara gora det lite spannande

En av killarna som jag inte minns vad han heter, for han hade sa javla skumt namn borjade forhora sig om hur Elli satt pa cykeln nar hon skulle bli skjutsad, om hon satt sa dar tjejigt med benen pa bada sidorna, eller pa varsin. Elli sager det senare, och jag sager nagot helt fantastiskt om att vi svenskor, vi ar minsann van vid att sara pa benen.. Fan.

Nar vi vaknade, och jag armbagat ner narmaste karln sa jag kunde ta over hans madrass och sovsack, och inte kunde sova langre, borjade mitt och Ellis drygande igen. Jag tror lagvattenmarket var "Vill du ha en socka pa ogat", i akta radiotjanstens-reklam-stil. Vi tyckte det var skitkul, och grabbarna fattade ingenting. Jag tror forovrigt att jag pratade hollandska nangang under fredagnatten. Eller rattare sagt sa vet jag det. Fy fan vad jag ar pinsam. Fast han var typ impregnerad av mina sprakkunskaper, och Elli pastod idag att hon var forvanad att jag var sa bra. Men a andra sidan sa kan man nog konstatera att vi var ratt full allihopa, sa det dar omdomet vet jag inte om jag ger sa mkt for..

Nar vi val vaknat efter lite sovande pa lordag eftermiddag, sa lag vi i sangen och filosoferade och funderade over hurvida vi egentligen blev inbjudna till Sicco pa efterfest, eller om det var vi som tog initiativet och bara gick dit. Men jag menar, det ar ju inte helt fel med tva svenskor pa efterfest och overnattandes val?!

Det vi kan konstatera ar iaf att det var en sjujavla utgang for att ta igen det senaste halvarets nykterhet. Tack och lov var det ingen som hade med sig kamera, och bildbevis finns saledes inte av den nattens aventyr. Mottot "det man inte minns, har inte hant" kanns pa nagot vis valdigt lockande att ta till.

Resten av helgen gick i bakfyllans anda, med schlager, cola, kines och promenad. Klart mysigt, och vi kom aven fram till att vi tillsammans ar ratt bra pa att gora ingenting.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0