6 veckors kontroll

Officiellt är hon inte 6 veckor gammal fören imorgon, men idag var vi på kontroll. 5650 g och 57 cm, så hon växer ordentligt!  Allt var alldeles utmärkt finfint och hon låg bara och tittade när läkarn undersökte henne, inge skrikbäbis här inte! Så fick vi oxå tid för varendaste kontroll fram tills hon är 15 månader. Jag vet vad jag gör den 22a okktober nästa år, vet du? :)

Jag fick oxå min födseljournal! Trodde inte man fick dom här om man inte beställde (och betalade) för dem, så jag blev glatt överraskad! Förlossningen tog inte mer än 5,6 h varav 35 minuter av dom var utdrivningsfas. Inte mer än så? Jag tyckte det kändes som 35 timmar, minst!

Kommentarer
Postat av: t0tta

Har för mig att utdrivningsfasen med min första, tog 8 minuter.. Den andra var snabbare.. Totalt tog de 1 timme och 45 min, samt 1½ timme... Tyvärr innebar det INTE lätta förlossningar, utan tvärt om.. Kroppen hann inte med, vilket innebar extrem smärta och chock efteråt.. Jag låg och skakade så mycket att jag inte klarade hålla bebben... Och förlossningsdepressioner, till råga på allt.



Svar: Bra arbetsfördelning, håller jag med om *S*



Och det var en bra idé.. Ska seriöst fundera på bakpulverbomb =)

2008-08-26 @ 13:07:21
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: mamma Mu

Fick du alla tider för vaccinationerna också?

=O

2008-08-26 @ 19:31:35

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0