Felsökning på bäbis

Situationen är följande: bäbisen skriker.

Tar upp, klappar, pratar och vaggar.
Erbjuder de alltid annars oemotståndliga brösten.
Pratar, klias och till och med sjunger lite.
Lägger bäbin på sidan, masserar lite på magen.
Vaggar lite, frestar med ett bröst.
Fortfarande en gråtig bäbis.

Ger upp och lämnar över bäbisen till andra föräldern som upprepar proceduren (minus erbjudantet om bröst).
Frågar bäbisen vad som är fel och väntar på ett svar som inte kommer.
Frågar bäbisen om bäbisen har ont. Fortfarande inget svar.
Överväger att ringa doktorn.

Någon av föräldrarna kommer på den briljanta idén att bäbisen kanske har bajsat!
Undersöker blöjan och finner problemet.

En ny blöja senare är bäbisen glad och nöjd.
Samma visa, varje gång. När ska vi lära oss?

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha! Jag vet inte om du redan har den, men det finns en rolig fyll-i-bok (även översatt till norska och svenska) som heter Baby owners manual, av Joe Borgenicht, som är svinkul! Köp den. =)

2008-08-16 @ 18:19:02
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: ullrika

jag tänkte också genast på den där boken Petra skriver om (fast jag tyckte tyvärr inte den var så kul som jag hade hoppats på)!



annars. visst är det irriterande när den äldre generationen har rätt? inte för att bäbin ska få ligga i lortblöjor, men det känns ändå kasst att inte själv ha kommit på ett så enkelt "fel"... tycker jag alltså. men jag är kanske lite onormalt tävlingsinriktad...

2008-08-17 @ 09:50:47
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: felicia

http://feliciaostman.blogg.se :)

2008-08-17 @ 12:38:41

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0