3 kilo lättare

Idag har det sprakat  på ordentligt, tre laddningar och bäbin blev genast mycket lyckligare.
Någon som inte var fullt lika lycklig var jag som fick äran att tvätta av barnet.
Imorgon ska jag köpa näs-nypor.

Jag har fått så sjukt ont i ryggen, jag tror det är de där billiga madrasserna vi köpte.
Fast jag klagar inte på dem, vi har ju haft ens stor säng att sova i istället för en fnuttig 120.
Onsdag, och nu är det nerförsbacke till helgen. För hundra år sen (känns det som) gick arbetsveckan 10 gånger lättare för att man visste att det var mindre än hälften kvar. Ah, på den gamla goda tiden då man trodde meningen med livet var att hitta roligaste festen, och billigaste vinet. Tänk så mycket klokare (äldre) jag har blivit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0