En torsdag full av äventyr

Dagen började med resa in till Oslo. Busschaufför = smågalen (inget nytt alltså). Vi lunchade och tittade i affärer. Jag gick in på Zara i hopp om att finna min finaste klänning i rätt storlek och jag hade tur! Det fanns en kvar! Glädje! Tyvärr var blixtlåset trasigt, men snäll tjej i kassan sa att de skickar sånt till deras skräddare om man vill och visst ville jag det. Hon var väldigt hjälpsam och ringde flera telefonsamtal för att finna ut av om det gick att göra så jag fick hämta den på deras butik här på Kolbotn istället för att måsta åka in till stan igen, och även det gick utan problem! Det är så kul att gå i affärer när det är trevliga och hjälpsamma butiksbiträden!

Sen begav vi oss mot svenska kyrkan, för sista torsdagsträffen innan jul. Sång, lek, fika och skvaller och mycket trevligt! Iselin somnade fot när hon fick lägga sig i vagnen sen och sov ända hem. Sen har vi ätit kvällsgröt (Iselin) och sushi (jag). Iselin badade i diskhon och nu sussar hon sött. Henning har möte ikväll och kommer inte hem fören vid halv nio tiden, så jag är alldeles ensam. Fast jag slipper ju slåss med nån om internet så det gör inte såå mycket. (Hittils har vi aldrig blivit osams om vems tur det är att internetta, men nångång ska ju vara den första).

Nu ska jag ta mig dagens dos internet, och se om jag hinner/orkar vika lite tvätta och torka damm sen (förmodligen inte). Det gäller att prioritera!




Snygg i hemmabjord handduk med öron!





Eventuella stavfel skylles trötthet och falukorvsfingrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0