Norrmän i trafiken vol. 2

Alltså. Idag har jag kört till Ikea och hem. Sammanlagt ca 40 minuters bilkörning. Jag tror det var TVÅ stycken av alla bilar som lyckades använda blinkers, jag och en till. Speciellt irriterande är det när man står och ska svänga, och om idioten (-erna) i de andra bilarna hade haft vett att slå på blinklyset hade man sluppit stå och vänta i tre evigheter och två timmar. Jag fick  skyhögt blodtryck och skrek lite i min ensamhet. I smyg hoppades jag att puckot skulle stanna på Ica dit jag oxå skulle så jag fick skälla ut han. (Han skulle inte dit, tur för han det!)


Hmm.. En lite observation jag gjorde var att majoriteten av bilarna som inte blinkade var nya, moderna varianter. Kanske nya bilar inte är utrustade med blinklys?! Iallafall, till nästa gång jag ska ut och köra ska jag se till att ha en burk valium med mig. Borde bli en långt mer behaglig tur.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Åh tack för det finfinfina julkortet!!!!

2008-12-13 @ 16:04:57
URL: http://trocca.blogspot.com
Postat av: ullrika

i sverige stämmer det där med att det bara är nya bilar som inte blinkar inte. det är bilar som är halvgamla som inte blinkar, dvs dom är femåringarna. men problemet är väl detsamma över hela västvärlden verkar det annars som...

2008-12-13 @ 19:48:57
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0