Gammelgäddan

I väntan på middagen letade vi upp spelet Gammelgäddan. År och dar sen jag spelat det, och minns allt för väl de nästan blodiga slagsmålen som kunde bryta ut då jag och lillebror spelade det. Idag blev det inge slagsmål alls, även om Henning vann 2 av 3 gånger. Kul var det då! Sen gjorde vi andra vuxna saker som att äta familjemiddag och se teve med föräldrar. Så här mycket vuxet tror jag aldrig jag gjort tidigare. En fet kontrast mot förra årets blöta påskfirande. I samma prensionist-anda så ligger vi nu i sängen, och det sovs nog snart.

Slå det om ni kan!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Du har en poäng där. Det står inte så mycket intressat i NSD, men man vill ändå läsa det lilla som står där SJÄLV. Syrran står ute på garageuppfarten med korvarna i högsta hugg och väntar på vargen nu. Äter man palt med sirap får man skylla sig själv!

2008-03-23 @ 23:35:08
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh jag hade också Gammelgäddan!! Hur kul som helst ju! Väldigt dramatiskt när jag anklagade Sandra för att fuska med snurran kommer jag ihåg. Varför spelar man inte sådana spel oftare? Och angående skidflygningen och backhoppning - det är två olika grenar inom backhoppningen. I skidflygning, jaa flyger de långt som satan helt enkelt :P

2008-03-26 @ 03:27:09
URL: http://saph.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0